1401-08-28 09:16
458
0
82323
دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران:

هنرمندان موسیقی نواحی به نوعی تجلی هویت فرهنگ بزرگ ایران به شمار می روند

دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران؛ هنرمندان موسیقی نواحی ایران از شریف‌ترین، مهربان‌ترین و محبوب‌ترین اعضای یک پیکرِ قامت استوار ایران کهن و عزیز همه ما هستند.

به گزارش گلستان ما؛ دبیر پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد،گفت: موسیقیدانان این جشنواره، نوادر روزگار ما هستند و به نوعی تجلی هویت فرهنگ بزرگ ایران به شمار می روند.

محمدعلی مرآتی اظهارداشت: موسیقی در خالص‌ترین وجوه خود، یکی از شئون رفتاری انسان به‌شمار می‌رود و شکل‌گیری این پدیده فرهنگی بدون مقوله انسان‌شناسانه میسر نیست.

وی گفت: هنرمندان موسیقی نواحی ایران از شریف‌ترین، مهربان‌ترین و محبوب‌ترین اعضای یک پیکرِ قامت استوار ایران کهن و عزیز همه ما هستند.

مرآتی ادامه داد: موضوع جشنواره پانزدهم، «ایران فرهنگی؛ سنت‌های قومی در گفتمان موسیقایی جهان اسلام» بود و در جشنواره امسال کلیدواژه‌های مهمی وجود داشت که از ایران فرهنگی به‌ عنوان یکی از سرزمین‌های کهن با آیین صلح و دوستی در کنار همسایگان و همه ملت‌ها، سخن می‌گفت و کلید واژه‌ مهم دیگر، حوزه بزرگ جهان اسلام بود که هر دوی این واژه‌ها برای جشنواره پانزدهم، اعتبار بین‌المللی به همراه می‌آورد و وظیفه دست‌اندرکاران این رویداد بزرگ موسیقایی را سنگین‌تر می‌کند.

وی یادآور شد: جشنواره پانزدهم با حضور ۲۰  استان در یک فراخوان عمومی و دعوت از حدود ۱۰۰ موسیقیدان حرفه‌ای و پیشکسوت، کار خود را، ۲۳ آبان در تالار زیبای فخرالدین اسعدگرگانی آغاز کرد و این هنرمندان به همت شورای سیاستگذاری و هیات انتخاب آثار و گروه‌های جشنواره پانزدهم، انتخاب شده‌اند.

مرآتی ادامه داد: در بخش بین‌الملل شاهد حضور چهار کشور ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان و افغانستان بودیم که دست تک تک این همسایگان را به مهر و دوستی می‌فشاریم.

دبیر جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: بخش پژوهش جشنواره نیز با دعوت از ۱۰ پژوهشگر برجسته متخصص موسیقایی اقوام با موضوع اصلی جشنواره در ابعاد مختلف در کارگاه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه و تحلیل این رویداد پژوهشی در ماه‌های آینده در کتاب جشنواره منعکس خواهد شد

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.